02
Νοέ

Ολοκληρώνει την εξέταση του βουνού των αιτήσεων ΑΠΕ η ΡΑΕ – Τι δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία για αιολικά και φωτοβολταϊκά

Θοδωρής Παναγούλης

Στην τελική ευθεία εξέτασης των αιτήσεων για άδεια παραγωγής που είχαν συσσωρευτεί στα αρχεία της βρίσκεται η ΡΑΕ , ενώ έχει ήδη εκδώσει τον κύριο όγκο των βεβαιώσεων παραγωγού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει τελειώσει η διεκπεραίωση των αιτήσεων όλων των τεσσάρων “κύκλων” από τον Σεπτέμβριο του 2018 έως και τον Ιούνιο του 2019, αυτές τις ημέρες ολοκληρώνεται η εξέταση του κύκλου Σεπτεμβρίου 2019 και αμέσως μετά τα στελέχη της Αρχής θα καταπιαστούν με την τελευταία ομάδα αιτήσεων, εκείνες που είχαν υποβληθεί το Δεκέμβριο του 2019.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ότι μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχει ξεκαθαρίσει εντελώς η κατάσταση με τις περίπου 1400 παλιές αιτήσεις που αθροίζουν περί τα 24 Γιγαβάτ αιολικά και φωτοβολταϊκά, με τα συντριπτικώς περισσότερα να αφορούν φωτοβολταϊκά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τους τέσσερις κύκλους (από Σεπτέμβριο 2018 έως και Ιούνιο 2019) λίγες είναι οι αιτήσεις που δεν πήραν Βεβαίωση Παραγωγής. Ειδικότερα: εξετάστηκαν 811 αιτήσεις, εκ των οποίων 286 για αιολικά πάρκα και 430 για φωτοβολταϊκά. Πήραν Βεβαίωση Παραγωγής 246 επενδυτικά σχέδια αιολικών συνολικής δυναμικότητας 1,522 Γιγαβάτ και 430 επενδυτικά σχέδια φωτοβολταϊκών συνολικής δυναμικότητας 6,2 Γιγαβάτ.

Εν τω μεταξύ ολοκληρώθηκε η διαβούλευση για τον “Κανονισμό Βεβαιώσεων Παραγωγού Ηλεκτρικής Ενέργειας από ΑΠΕ, ΣΗΘΥΑ και Ειδικών Έργων” που πραγματοποίησε η ΡΑΕ, προκειμένου στη συνέχεια να διατυπώσει γνωμοδότηση προς το ΥΠΕΝ για την έκδοση του εν λόγω Κανονισμού, βήμα απαραίτητο για να ανοίξει το Δεκέμβριο νέος κύκλος υποδοχής αιτήσεων για Βεβαιώσεις Παραγωγού μετά από έναν “νεκρό” χρόνο.

Προϋπόθεση, βεβαίως, η ολοκλήρωση  του νέου πληροφοριακού συστήματος που “χτίζεται” το διάστημα αυτό από τη ΡΑΕ, για την υποδοχή και διεκπεραίωση των  αιτημάτων Βεβαίωσης Παραγωγού ΑΠΕ.

Σύμφωνα με τα στελέχη της Αρχής, η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων θα είναι απλή, ασφαλής και απολύτως διαφανής, ενώ θα “επικοινωνεί” με τις πλατφόρμες άλλων φορέων (ΑΑΔΕ, ΔΙΑΣ, ΔΑΠΕΕΠ κ.λπ.), ώστε να εξετάζονται και να απαντώνται άμεσα τα αιτήματα.